REFLEXIÓN INDIVIDUAL MÓDULO 1
- Marco de referencia da orientación laboral
A Orientación Laboral no contexto ctual : 5 Escenarios
|
|
Crisis Ideoloxíca
|
Fin do neoliberalismo e emerxencia de novos valores.
|
Política
|
Desmantelamento da democracia.
|
Social
|
Desigualdade crecente entre grupos-
|
Cultural
|
A cultura dominante elimina ao sujeto crítico.
|
Científico - Tecnolóxico
|
As TIC levanos a ignorancia e infoxicación.
|
ORIENTACIÓN
|
Proceso permanente de interación, que se dá ao longo
de toda a vida das persoas.
|
Atende a persoa considerando o seu contexto.
|
É unha práctica psicopedagóxica.
|
É parte integradora do proceso de madurez persoal,
profesional
e social para a toma de decisions coa finalidade de lograr a inserción laboral. |
Fundamentase nos principios de prevención,
desenrolo, atención e apoio a diversidade de persoas.
|
Asume funcións de diagnóstico, información,
asesoría, asistencia e axuda.
|
As competencias de emprego repártense da seguinte forma:
- Lexislación laboral, bases e planificación xeral da actividade económica: EXCLUSIVA DO ESTADO.
- Políticas Pasivas de Emprego (todo o referente ás prestacións e subsidios por desemprego): EXCLUSIVA DO ESTADO.
- O desenvolvemento e execución das Políticas Activas de Emprego: COMPETENCIA TRANSFERIDA A GALICIA DESDE O ANO 1997.
O SEPE, xunto cos Servizos Públicos de Emprego das Comunidades Autónomas, forman o Sistema Nacional de Emprego. Desde esta estrutura estatal se promoven, deseñan e desenvolven medidas e accións para o emprego, cuxa execución é descentralizada, axustada ás diferentes realidades territoriais.
- O Mercado Laboral
O poseedor do traballo é o traballador (oferta), polo que a demanda de traballo está en mans das empresas.
O traballo é un factor de producción e o emprego é o posto de traballo no que se "emprega".
Compoñentes do mercado laboral:
- Oferta de traballo
- Oferta de traballo individual
- Oferta de mercado = suma da oferta individual = poboación activa = ocupados + parados
- Demanda de traballo
- Demanda de traballo individual
- Demanda de traballo de mercado
Principais indicadores do mercado laboral (Taxas segundo a EPA)
- Taxa de actividade: cociente entre poboación activa e poboación en idade de traballar.
- Taxa de emprego: cociente entre poboación ocupada e poboación en idade de traballar.
- Taxa de paro: cociente entre poboación desempregada e poboación activa.
- Taxa de dependencia: cociente entre poboación maior de 65 anos e poboación en idade de traballar.
Clases de Paro
|
Friccional
|
Estructural
|
|
Cíclico
|
|
Estacional
|
Dúas vertentes
|
Clásicos
|
A disminución dos soldos conleva
as empresas a unha maior contratación |
O paro é consecuencia da rixidez dos salarios
|
||
Keynesianos
|
Os axentes sociais non aceptan a baixada de salarios o
que impide o aumento da demanda de traballo
|
|
O paro é consecuencia da demanda agregada
|
Ferramentas
para o estudo do mercado laboral
|
Observatorio Ocupacional del Servizo Público de Emprego Estatal
|
Observatorio Ocupacional do Servizo Público de Emprego de
Galicia
|
O Observatorio Europeo do Emprego (OEE)
|
A prospección do mercado de traballo
|
3. CERTIFICACIÓN E FORMACIÓN PROFESIONAL
ESQUEMA BÁSICO SOBRE OS CERTIFICADOS DE PROFESIONALIDADE
No ámbito laboral e para acceder ao mercado laboral,
- Os certificados de profesionalidade son un instrumento de acreditación oficial para as cualificacións profesionais.
- Estes cualifican segundo os requirimentos do mercado laboral.
- Teñen 3 niveis de cualificación profesional.
- A referencia é o Repertorio Nacional de Certificados de Profesionalidade que está estruturado en 26 familias profesionais coas súas correspondentes áreas profesionais e niveis de cualificación.
- Realizar cursos convocados e aprobados pola Consellería de Traballo e Benestar dentro das accións formativas para a formación para o emprego.
- A maioría da oferta formativa actual é de cursos de certificados de profesionalidade.
- Iniciar un proceso de recoñecemento da experiencia laboral (REXP) e vías non formais de formación na Consellería de Traballo e Benestar.
Os requisitos formativos para poder cursar Certificados de profesionalidade están recollidos na seguinte normativa:
- RD 189/2013, do 15 de marzo
- Orde da Consellería de Traballo e Benestar do 7 de xaneiro 2014
- Para nivel 1 Non hai requisitos.
- Para nivel 2 ESO o titulacións equivalentes .
- Para nivel 3 Bacharelato o titulacións equivalentes.
- Presentarte as probas de competencias clave convocadas pola Dirección Xeral de Emprego e Formación.
- Acreditar un certificado de profesionalidade cos seguintes casos:
- Superar un certificado de nivel 1 que te permite cursar un certificado de nivel 2 da mesma familia e área profesional.
- Superar un certificado de nivel 2 que te permite cursar un certificado de nivel 3 da mesma familia e área profesional.
- Ter un certificado do mesmo nivel profesional.
- Superar un curso de competencias clave aprobado pola Dirección Xeral de Emprego e Formación.
O superar as probas de competencias clave sirve exclusivamente para poder realizar cursos de certificados de profesionalidade, sen ter validez académica.
4. A POLÍTICA SOCIAL E DE EMPREGO NA UNIÓN EUROPEA
- Os obxectivos das politicas europeas ao longo do tempo:
ESTRATEXIA
EUROPEA DE EMPREGO
(Cumbre Euopea de Luxemburgo 1997) |
Empregabilidade
|
Espiritu de empresa
|
|
Adaptabilidade dos postos de traballo
|
|
Igualdade de oportunidades
|
|
EUROPA
2020
(Unha estratexia para un crecemento intelixente, sostible e integrador) 5 Obxectivos |
Empregar ao 75% da poboacion
de entre 20 e 64 anos
|
Inversión do 3% do PIB da UE en I+D
|
|
Obxectivo 20/20/20
|
|
Abandono escolar menor do 10%
e a poboación xoven con estudos superar o 40% |
|
Reducir en 20 millons as persoas
en risco de exclusión social |
- Instrumentos da Estratexia Europea de Emprego:
- As directrices de emprego.
- Os Plans Nacionais de Emprego (PNE).
- Informes.
- Recomendacións.
- Prioridades e iniciativas:
- Crecemento intelixente: axencia dixital para Europa, unión pola innovación e xuventude en movemento.
- Crecemento sostible: utilización eficaz dos recursos na UE.
- Crecemento integrador: axenda de novas cualificacións e empregos e plataforma europea contra a pobreza.
Tipos
de Axudas
|
Axudas
Directas
|
Rede
EURES
|
Programa Europeo do Emprego e a Innovación Social (EaSI)
|
||
Microfinanciación e emprendemento social
|
||
PROGRESS
|
||
FEAG (Fondo Europeo de Adaptación a Globalización)
|
||
Iiciativa de Emprego Xuvenil
|
||
Axudas Indirectas
|
Fondo Social Europeo (FSE)
|
5. A INICIATIVA EMPRENDEDORA COMO FORMA DE ACCESO AO MERCADO LABORAL
- Os beneficios sociais da creación de empresas
- Creación de emprego.
- Creación de riqueza e benestar social.
- Aumento da competitividade.
- Principais factores de desmotivación para emprender
- As barreiras mentais dos propios individuos a ser empresarios debido á tradicional falta de valoración social.
- A falta de ideas de negocio e o descoñecemento do sector por inexperiencia laboral.
- A falta de formación específica para o emprendemento dun proxecto empresarial.
- A falta de financiamento ou as escasas posibilidades de obtelo.
- O temor ao fracaso e os medos persoais.
- A economía social
A Economía Social e as súas empresas presentan unhas características que as diferencian das empresas capitalistas ordinarias. Estas características son:
1.
Primacía das persoas e do fin social sobre o capital.
2.
Aplicación dos resultados ao fin social da empresa.
3.
Promoción da solidariedade interna e coa sociedade.
- O proceso de creación de empresas
- A idea é
o proceso mental a partir do cal se converte un concepto inicial nunha
oportunidade. que emprender?
- Persoa
emprendedora é aquela que foi capaz de concibir a idea, a persoa
sobre a que vai recaer a responsabilidade da iniciativa e posta en marcha
da nova empresa. quen? e por que emprender?
- Plan
de empresa é un documento no que se plasman todas as reflexións
realizadas para darlle forma á idea e convertela nun proxecto empresarial. como emprender?
- O modelo de negocio ou deseño empresarial e o plan de empresa
O modelo CANVAS é a ferramenta cualitativa que serve para confeccionar deseños empresariais (modelos de negocio). O modelo Canvas permite, a partir da idea para pór en marcha a empresa, elaborar modelos propios de desenvolvemento do negocio e validar as súas posibilidades de éxito.
O modelo confecciónase nun diagrama u lenzo denominado CANVAS no cal se trata de responder a catro preguntas básicas do deseño de empresa: como?, que?, quen? e canto? que se corresponden coas catro áreas que constitúen o armazón do proxecto: infraestrutura (como), oferta (que), clientes (quen), finanzas (canto).
O Plan de Empresa é unha ferramenta de comunicación tanto interna como externa:
- De comunicación interna porque serve para poñer por escrito aspectos do negocio que previamente discutiron os promotores do proxecto, recollendo o compromiso que adquire cada un respecto dos demais.
- Desde o punto de vista da comunicación externa, ao requirirse para a posta en marcha da empresa financiamento externo, axudas públicas e subvencións, o Plan poderase empregar para mostrar ás entidades financeiras e organismos aos que se lle solicite financiamento en que vai consistir o proxecto e as razóns da súa viabilidade.
Un Plan de Empresa coherente e elaborado con dedicación e esforzo persoal pon en evidencia que a persoa emprendedora se toma en serio o seu proxecto e que está capacitada para asumir o reto de emprendelo, pois controla e previu multitude de aspectos de funcionamento da súa futura nova empresa.
Debemos acabar indicando que a utilidade do Plan de empresa pódese concretar dicindo que serve para:
- Darlle forma á idea
- Acoutar a actividade
- Planificar a estratexia
- Coñecer a viabilidade
- Avaliar e controlar a evolución do proxecto
- Dar a coñecer o proxecto a terceiros
- Buscar financiamento
Reflexión Personal
Os contidos do módulo parecenme interesantes e necesarios para poder realizar unha boa labor como orientador laboral.
É importante que sigamos mantendo a nosa formación actualizada e acorde as necesidades do mercado laboral.
A forma de desenvolver o curso de maneira semipresencial fai que teña que seguir os contidos de forma mais activa.
En canto as sesións das TIC (twitter e blog) non utilizadas por min pero si coñecidas fan que me poña o día no seu uso, algo imprescindible na sociedade de hoxe en día.
A plataforma gustaríame que fose un pouco máis organizada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario